Depozit propriu sau inchiriat? Care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta?

depozit propriu sau inchiriat gestionat cu sisteme software moderne wms awb tms

Indiferent ca vorbim de segmentul online sau de cel offline, pentru multi proprietari de afaceri cumpararea vs. inchirierea unui depozit este un subiect de discutie frecvent intalnit, iar atunci cand trebuie sa ia o decizie este necesar sa cantareasca foarte bine avantajele si dezavantajele fiecareia dintre optiuni.

Deoarece exista argumente pro si contra atat pentru inchiriere, cat si pentru cumparare, in cele din urma alegerea ar trebui facuta in functie de nevoile individuale si capitalul disponibil al fiecarei companii, dar si in functie de cresterea viitoare preconizata si altele.

Avand in vedere ca un spatiu optimizat pentru depozitarea marfurilor / produselor poate influenta semnificativ modul in care functioneaza afacerea ta, identificarea si alegerea unui depozit logistic / centru de distributie, adaptat nevoilor companiei, devine un pilon strategic in succesul businessului tau.

Prin urmare, pentru a imbunatati procesele de lucru si valorifica la maxim spatiile pe care le detii, indiferent ca vorbim despre inchirierea sau cumpararea unui depozit, sprijinul unei echipe formata din specialisti cu o experienta vasta in managementul activitatilor de logistica si implementarea de solutii SCM (Supply Chain Management) te va ajuta sa iei cea mai buna decizie pentru nevoile actuale si viitoare ale afacerii tale.

Care este rolul unui depozit logistic / centru de distributie?

Depozitarea a devenit una dintre activitatile necesare pentru majoritatea companiilor, indiferent daca functioneaza in sfera de online sau offline, si se refera la procesul de stocare a bunurilor in conditii de siguranta si securitate. Cu toate acestea, depozitarea nu presupune doar stocarea bunurilor intr-un mediu sigur, ci implica, de asemenea, urmarirea si gestionarea eficienta a stocurilor de marfuri / produse, cresterea acuratetei comenzilor si executarea mai rapida a expedierii coletelor.

 

Un spatiu de depozitare optimizat poate creste semnificativ productivitatea si te va ajuta sa economisesti timp si bani. Deoarece calatoria clientului nu se limiteaza doar la plasarea unei comenzi, ci se incheie atunci cand acesta isi primeste produsele comandate, in acest sens, un depozit automatizat iti ofera un control mai bun asupra stocurilor si, implicit, contribuie la cresterea vitezei de livrare a coletelor.

Care-este-rolul-unui-depozit-logistic-centru-de-distributie

Argumente pro si contra in vederea ACHIZITIONARII unui depozit

Acest lucru inseamna, totodata, ca poti alege sistemul de rafturi pentru paleti potrivit pentru a maximiza depozitarea si a optimiza procesele, si nu vei fi nevoit sa utilizezi rafturi prestabilite si care, poate, nu se pliaza pe nevoile afacerii tale. In calitate de proprietar, beneficiezi de control si transparenta mai mare asupra tuturor costurilor (constructie, terenuri, mentenanta, taxa de servicii), precum si de stabilitate si predictibilitate asupra costurilor asociate cu gestionarea proprietatii.

Cumpararea unei proprietati comerciale este comparabila cu achizitionarea unei proprietati rezidentiale, in sensul ca este o investitie pe termen lung. Pentru ca valoarea proprietatii creste, aceasta poate fi utilizata drept capital propriu in credite (garantie ipotecara) pentru a finanta extinderea afacerii. In plus, proprietatea ar putea fi vanduta in cazul in care firma are nevoie de fonduri urgente.

Procesul de achizitionare a terenurilor, obtinerea de autorizatii, organizarea managementului de proiect si a licitatiei de constructie ar putea dura mult timp si ar putea fi insotit de anumite riscuri sau intarzieri din cauza lipsei de experienta in domeniul dezvoltarii. Un alt dezavantaj al achizitionarii unui depozit este acela ca, in calitate de proprietar, esti responsabil pentru fiecare reparatie si intretinere a proprietatii. Este consumator de timp si epuizant sa tii sub control toate aspectele legate de intretinere, spre deosebire de inchiriere, unde responsabilitatea este, de obicei, suportata de proprietar.

 

In plus, desi orice proprietate capata de obicei valoare in timp, s-ar putea sa nu fie intotdeauna asa. Daca proprietatea este vanduta prematur, indiferent de circumstante, este posibil sa nu recuperezi suma pe care ai investit-o la cumpararea depozitului.

Argumente pro si contra in vederea INCHIRIERII unui depozit

Inchirierea unui depozit ofera un grad ridicat de flexibilitate, deoarece ai posibilitatea sa te muti intr-un spatiu mai mare pe masura ce afacerea ta se dezvolta, notificand in prealabil proprietarul. In plus, pentru cainchirierea unui depozit nu necesita o garantie financiara mare, iar banii nu vor fi blocati in proprietate sau in imprumuturi bancare, vei avea la dispozitie capitalul necesar pentru a profita pe deplin de orice oportunitate de crestere si te vei putea concentra pe activitatile principale ale companiei (vanzari, logistica etc.).

Un alt dezavantaj al inchirierii unui depozit este ca, daca proprietarul decide sa nu reinnoiasca contractul de inchiriere, va trebui sa schimbi locatia. Acest lucru nu este doar costisitor din punct de vedere financiar, dar poate insemna, de asemenea, ca va fi necesar sa faci aceasta schimbare intr-un timp scurt si moment nepotrivit, si poate duce la relocarea intr-un depozit care nu se pliaza pe necesitatile businessului tau.

 

Inchirierea unui depozit prezinta si dezavantajul de a avea un control redus sau chiar inexistent asupra a ceea ce se intampla cu cladirea. Acest lucru poate afecta serios cresterea si productivitatea afacerii tale, deoarece proprietarul este cel care decide in toate aspectele constructiei, de la aprobarea unei modificari de design pana la vanzarea proprietatii care, implicit, poate duce la blocarea temporara a afacerii tale.

 

Un alt minus este dat de situatia in care businessul se extinde si spatiul inchiriat nu tine pasul cu nevoile companiei tale, iar atunci este posibil sa fie necesara schimbarea locatiei. In timp ce, daca detii proprietatea, a-i putea sa construiesti o extindere pentru a facilita cresterea viitoare. Totodata, este posibil ca depozitul sa fie deja dotat cu rafturi pentru paleti care nu sunt adaptate in mod ideal la gama ta de produse, ceea ce poate limita productivitatea.

depozit propriu vs inchiriat - care este alegerea optima si cum se poate gestiona cu sisteme software

Optimizeaza activitatile din depozit si ia cea mai buna decizie pentru nevoile actuale si viitoare ale afacerii tale, cu serviciile de audit si consultanta logistica

Profitabilitatea unei companii poate fi determinata de gestionarea inteligenta a resurselor, eficientizarea activitatilor, accesul la informatii corecte, imbunatatirea relatiei cu clientii si, nu in ultimul rand, de monitorizarea atenta si constanta a situatiei din depozit.


Prin urmare, depozitul nu trebuie privit ca o cheltuiala inevitabila, ci mai degraba ca una dintre parghiile avantajului competitiv, deoarece are un impact semnificativ atat asupra nivelului de servicii (trebuie sa garanteze termene de livrare adecvate prin procese si structuri care reduc la minimum erorile), cat si asupra costurilor de functionare (in medie, reprezinta un sfert din costurile logistice totale).


Intrucat depozitul modern a devenit acum o „masinarie” destul de complexa si avansata, care combina tehnologiile informationale si de manipulare a marfurilor, proiectarea si/sau optimizarea acestuia trebuie sa fie abordate cu un nivel adecvat de competenta si profesionalism. Astfel ca, fie ca vorbim despre o companie nou infiintata sau de extinderea operatiunilor existente, cu ajutorul unui specialist in audit si consultanta logistica vei putea alege cel mai adecvat depozit ca si suprafata si asezare, la costuri optime in ceea ce priveste inchirierea sau vei putea construi un depozit de la zero, in ambele situatii pliat pe specificul afacerii tale.

Programeaza o analiza detaliata a tuturor operatiunilor desfasurate in cadrul depozitului

Servicii de audit si consultanta logistica pentru optimizarea activitatilor din depozit

Principalele domenii de interventie ale specialistului in audit si consultanta logistica

Beneficii obtinute in urma serviciului de consultanta si audit logistic pentru managementul depozitelor

Printre beneficiile pe care le vei obtine apeland la un specialist in consultanta logistica se numara:

Programeaza o analiza detaliata a tuturor operatiunilor desfasurate in cadrul depozitului

Depozit propriu sau inchiriat? Care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta?