5 provocari in analiza datelor financiare si SOLUTIA pentru a le depasi
Home » Resurse » Articole utile » 5 provocari in analiza datelor financiare si cum sa le depasesti
PROVOCARI IN ANALIZA DATELOR
Vezi solutiile pentru a le depasi
Fiecare companie trebuie sa-si monitorizeze constant fluxurile financiare pentru a evalua directia businessului. Cum poti maximiza eficacitatea operatiunilor financiare atunci cand activitatea ta inca implica exportul de date din diferite sisteme in Excel si compararea lor?
Iata 5 PROVOCARI majore in procesele de analiza financiara si SOLUTIILE pentru a le depasi:
1. Informatii dispersate, mai multe versiuni de documente
- Informatii dispersate si lipsa unui sistem comun de raportare
- Lipsa vizibilitatii asupra intregii situatii financiare
- Volumul mare si complexitatea datelor
- Procesul de analiza financiara consuma mult timp
SOLUTIA: Informatiile trebuie sa fie accesibile prin intermediul unei PLATFORME UNICE, indiferent de sediul/filiala companiei.
- Vei putea realiza rapid analize comparative, fara sa fii nevoit sa jonglezi cu o multitudine de fisiere
- Vei sti in orice moment daca obiectivele au fost atinse
- Viziunea de ansamblu iti va permite sa identifici problemele si sa iei decizii corective in timp util
2. Prea multe sisteme si spreadsheet-uri, prea putina integrare si control
- Cresterea exponentiala a volumului de date odata cu dezvoltarea companiei
- Nevoia pregnanta de scalare a infrastructurii
- Folosirea exclusiva a unor sisteme clasice precum Excelul ingreuneaza procesele de consolidare, raportare si previzionare a situatiei financiare
SOLUTIA: Pentru a lua rapid decizii, este necesar sa ai la indemana dashboard-uri care reunesc simultan informatii din diferite sisteme software, jucand rolul de PANOU DE CONTROL pentru management.
- Vei centraliza date din ERP, din solutia pentru activitatile de pe teren (SFA), sau din softul de management al depozitului (WMS)
- Vei avea o viziune clara si actualizata asupra situatiei companiei
- Poti crea dashboard-uri pentru fiecare departament in parte, cu date specifice, fiecare angajat avand la indemana doar informatiile de care au nevoie
3. Multi KPI, putin timp pentru analiza lor
- Activitatea financiara include si raportarea unui numar mare de KPI, de la profit si cash flow pana la vanzari planificate vs. realizate
- Fiecare indicator are o valoare planificata si una efectiva, deci multitudinea de date creste exponential
- Timpul necesar pentru realizarea de rapoarte si analize comparative se va mari
SOLUTIA: Implementarea unui sistem de raportare & analiza cu SCORECARD-URI in cascada iti va permite sa urmaresti acesti KPI si sa compari rezultatele cu previziunile si obiectivele stabilite.
- Fiecare KPI iti va fi la indemana, oferindu-ti posibilitatea de a descoperi si intelege factorii ce ii influenteaza pana la cel mai mic detaliu
- Vei putea ajusta strategia companiei si vei lua deciziile potrivite pentru fiecare problema identificata
4. Dificultatea realizarii previziunilor realiste si aparitia erorilor
- Manipularea datelor folosind metode invechite precum fisierele Excel
- Cresterea riscului aparitiei erorilor
- Dificultati in identificarea corecta a trendurilor financiare
- Lipsa unor instrumente care sa realizeze automat previzunile pe baza datelor disponibilea corecta a trendurilor financiare
- Mai mult timp pentru generarea rapoartelor decat pentru interpretarea lor
SOLUTIA: Folosirea unui SISTEM DE MANAGEMENT care sa centralizeze toate informatiile financiare si sa-ti permita sa generezi automat previziuni precise.
- Vei economisi timp
- Nu vei mai fi nevoit sa apelezi la departamentul IT sau sa folosesti formule complexe de calcul
- Vei reduce probabilitatea aparitiei erorilor generate de manipularea manuala a datelor
5. Imposibilitatea simularii rapide a scenariilor de business
- Flexibilitatea scazuta a business-ului la modificarile factorilor economici, politici sau sociali
- Imposibilitatea de a genera rapid simulari ale diverselor scenarii de business
- Nevoia de a minimiza riscurile si de a reduce pierderile
SOLUTIA: Posibilitatea de a genera in timp util multiple simulari de tipul “WHAT IF” preluand automat informatii corecte din toate sistemele utilizate in companie te va ajuta sa fii pregatit pentru diferite scenarii de business.
- Vei putea genera rapid si cu doar cateva clickuri simulari financiare si analize complexe, astfel incat sa poti lua decizii corecte in timp util
- Vei putea accesa informatiile financiare in timp real, intr-un singur sistem cu functionalitati avansate de calcul si analiza




