STUDIU DE CAZ UNIPREST INSTAL

Cum gestioneaza Uniprest Instal procesele de bugetare si raportare, cu solutia CPM

Implementarea solutiei CPM – Corporate Performance Management – in cadrul companiei UNIPREST INSTAL

Despre Uniprest Instal:

Industrie: instalatii sanitare si de incalzire / produse HVAC
Activitate: distributie de produse si materiale pentru instalatii, compania fiind parte a grupului Rensa din Olanda
Angajati: peste 200
Parteneri: 120 de furnizori
Portofoliu: 300.000 de produse
Cifra de afaceri: cca. 47 milioane euro / 2021
Extinderea pe piata: 10 puncte de lucru ce acopera toate judetele din Romania

Prezentarea generala a proiectului:

Divizia: CPM
Solutia implementata: Sistem pentru managementul performantei CPM / EPM
Compania: Uniprest Instal
Solutia inlocuita: Excel
Scopul proiectului: Automatizarea proceselor de: planificare & bugetare, simulare & previziune, raportare & analiza, vizualizare a datelor

Implementarea solutiei CPM Corporate Performance Management in cadrul companiei UNIPREST INSTAL

inainte de implementarea solutiei CPM

Provocarile intampinate de companie

Dupa implementarea solutiei software CPM

Scopul urmarit de catre companie

Situatia inainte de implementare soft CPM

Inainte de implementarea solutiei CPM, bugetul de venituri era calculat in Excel de catre echipa Uniprest. Prin urmare, crearea acestuia era un proces pentru care se dedica mult timp, necesitand totodata alocarea unui numar mare de resurse umane si realizarea de intalniri interne frecvente pentru validarea lui de catre managerii de filiale. De asemenea, bugetul de cheltuieli se constituia prin consolidarea fisierelor Excel la nivel de filiala, iar verificarile consumau prea mult timp. Un proces de lunga durata era si cel de repartizare a cheltuielilor administrative la nivel de filiala.

Dupa initializare, fiecare manager de filiala trebuia sa lucreze pe bugetul de costuri cu un model de fisier Excel, iar dupa editarea bugetului se salva un fisier pentru fiecare versiune, validata in urma review-urilor din fluxul de bugetare.

In plus, agregarea datelor de buget presupunea pentru Uniprest un consum mare de timp la nivelul filialelor, iar consolidarea datelor in raportul de Profit & Loss pentru raportarea externa se realiza cu dificultate. Raportul de Balance Sheet se facea de catre angajatii din departamentul financiar prin export de date din sistemul software ERP, urmat de prelucrarea acestora in Excel.

Analizele ce vizau indicatorii de performanta se realizau in Excel prin procesare punctuala pentru fiecare agent in parte. Prin urmare, consumul mare de timp, impreuna cu nevoia de atentie sporita pentru verificarea sumelor si realizarea validarilor, reprezentau preocupari lunare pentru echipa Uniprest.

Inainte de implementarea CPM-ului, bugetul era realizat in Excel si a functionat, insa acest mod de lucru presupunea prea mult timp si un volum foarte mare de munca. Faceam mai rar o serie de rapoarte pe zona de financiar, cam o data pe an, si aveam foarte mult de lucru. Din aceleasi motive nu puteam realiza bugete trimestriale si nu urmaream bugetul pe fiecare centru de profit trimestrial.

Attila Fazakas, Managing Director - Uniprest Instal

Situatia dupa implementare si utilizare soft CPM

Dupa implementarea solutiei CPM, echipa Uniprest si-a optimizat procesele de bugetare, analiza si raportare. Bugetele de venituri, de cheltuieli operationale si de personal pornesc de la o situatie existenta deja in baza de date a sistemului pentru managementul performantei. Bugetul este gestionat pe fiecare filiala in parte, iar agregarea datelor se realizeaza nativ. Bugetele pot fi realizate intr-un timp mai scurt, iar versiunile de buget sunt foarte usor de gestionat si urmarit.

Totodata, a fost implementat un flux de lucru pentru bugetarea cheltuielilor administrative cu repartizare pe filiale, cu ajutorul caruia reprezentantii Uniprest pot urmari o profitabilitate la nivel de filiale. Odata cu implementarea sistemului CPM s-au dezvoltat o serie de rapoarte, precum cele pentru analiza achizitiilor, cu urmarirea adaosului comercial si rapoarte de vanzari pe grupe si subgrupe de produse, pe clienti etc. Mai mult, cu solutia CPM compania poate urmari variatiile costurilor realizate vs. bugetate pe fiecare tip de cost si filiala in parte.

Raportul de Profit & Loss este precalculat si poate fi urmarit usor, fara prelucrari suplimentare. Utilizand solutia CPM, consolidarea rapoartelor se realizeaza instantaneu la nivel de companie si pentru fiecare filiala. In urma implementarii a fost realizat raportul de Balance Sheet ce reprezinta un instrument foarte util, in primul rand pentru zona financiara.

In sistem, compania genereaza dashboarduri interactive ce cuprind indicatori de performanta – KPI, iar prin implementarea sistemului de broadcasting, aceste informatii pot fi transmise periodic, in mod automat, catre agenti si managerii de vanzari zonale (datele putand fi transmise inclusiv catre utilizatori externi). De asemenea, prin interfata web de care dispune sistemul CPM, echipa Uniprest are acces de la distanta la functionalitati din aplicatie, asigurandu-se astfel flexibilitatea necesara in situatiile de ”work from home” / activitate remote.

Cu CPM lucram intr-un mod mult mai profesionist si e mult mai usor de urmarit bugetul. Prin rapoartele din CPM putem vedea mult mai detaliat situatia noastra, la zi. Urmarim rapoartele de stoc, situatia pe puncte de lucru si centre de profit, relatiile cu furnizorii si clientii, putem sa descoperim noi oportunitati si sa ne dezvoltam relatiile cu acestia. Practic, in prezent, prin prelucrarea rapida de date corecte, putem vedea situatia detaliata in timp real, nu peste un an de zile.

Attila Fazakas, Managing Director - Uniprest Instal

Cele mai importante schimbari si beneficii inregistrate dupa implementarea solutiei software cpm

Cele mai importante schimbari si beneficii inregistrate dupa implementarea solutiei

Printre cele mai importante schimbari si beneficii inregistrate de catre echipa Uniprest in urma utilizarii solutiei CPM – Corporate Performance Management – se numara:

Urmarirea impactului majorarii preturilor asupra profitabilitatii companiei cu solutia software cpm

Urmarirea impactului majorarii preturilor asupra profitabilitatii companiei

Solutia CPM permite conducerii companiei Uniprest sa urmareasca modul in care este influentata profitabilitatea de scumpirile produselor la furnizori si in ce proportie se realizeaza planul de afaceri.

Cu ajutorul acestui raport din CPM, managerii au posibilitatea de a urmari situatia pe fiecare punct de lucru si la nivelul intregii organizatii, compania avand astfel o imagine clara asupra cifrelor obtinute din vanzari, a majorarilor care se impun, dar si a profitabilitatii reale de business. Astfel de informatii sunt utile in conceperea unor strategii adecvate ce au ca scop mentinerea clientelei si pastrarea unui raport bun intre cost si venit.

In perioada aceasta de mariri de preturi putem urmari, printr-un raport, in ce proportie se realizeaza un plan de afaceri sub influenta unor cresteri la preturile produselor pe care le primim de la furnizorii nostri, deci vedem exact care este impactul majorarilor de pret asupra cifrei noastre de afaceri. Prin urmare, putem avea o imagina clara asupra raportului dintre costuri si venituri, informatii pe care le putem folosi in a contura o strategie pe termen lung din care sa rezulte un raport convenabil intre cost si venit, sa ne mentinem clientii, dar si profitabilitatea.

Alege pachetul de solutii software care se potriveste cel mai bine modelului tau de business!

Afla mai multe despre solutiile integrate de la Senior Software

Cum gestioneaza Uniprest Instal procesele de bugetare si raportare, cu solutia CPM