Declaratii 394, 390, 300, 101, 100 si Intrastat – Cine depune, cand se depun, unde se depun?
Home » Resurse » Articole utile » Declaratii 394, 390, 300, 101, 100 si Intrastat – Cine depune, cand se depun, unde se depun?
Gestioneaza obligatiile declarative si de plata, mai simplu si mai eficient!
Depunerea declaratiilor fiscale si a rapoartelor informative cerute de legislatia in vigoare nu ar trebui sa reprezinte un factor de stres sau o activitate care sa-ti consume mai mult timp decat este necesar. Pentru a fi la punct cu toate formularele solicitate prin lege si pentru a nu depasi termenele limita, furnizorii de software ofera sisteme cu interfete prietenoase, care preiau automat informatiile corecte, permit operarea usoara si includ alerte si notificari.
Cu ajutorul aplicatiilor software de tip ERP, aceste aspecte sunt cat se poate de simplu de realizat. Astfel, fie ca vorbim de declaratii ANAF sau rapoarte statistice, sistemele ERP ofera o serie de avantaje companiilor:
- Declaratiile pot fi verificate, generate si exportate din doar cateva clickuri
- Permit includerea de atentionari, ca sa elimini avertismentele si sanctiunile pentru intarzieri
- Datele sunt preluate automat din sistem
1. Declaratia Intrastat
Declaratie statistica privind comertul de bunuri intre tarile din UE
Obligatia revine operatorilor economici ale caror introduceri si/sau expedieri de bunuri din/catre statele membre UE depasesc pragurile valorice stabilite pentru anul de referinta.
Declaratia Intrastat se depune lunar, pana pe data de 15 a lunii urmatoare celei de referinta.
Se depune la INS.
2. Declaratia 394
Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national
bligatia revine persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, care trebuie sa declare livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri/servicii realizate pe teritoriul Romaniei catre/de la orice persoana.
Declaratia 394 se depune pana in data de 30 inclusiv a lunii urmatoare incheierii perioadei de raportare, declarate pentru depunerea decontului (luna, trimestrul etc.) In cazul in care perioada de raportare este luna calendaristica, termenul de depunere a declaratiei pentru luna ianuarie este pana la data de 28, respectiv 29 februarie
Se depune la ANAF.
3. Declaratia 390
Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile/ prestarile intracomunitare
Obligatia revine persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care realizeaza operatiuni intracomunitare.
Declaratia 390 VIES se depune lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice.
Se depune la ANAF.
4. Declaratia 300
Formular pentru Decont de taxa pe valoarea adaugata (TVA)
Obligatia revine persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Declaratia 300 se depune lunar, trimestrial, semestrial sau anual, in functie de tipul contribuabilului. Formularul se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii care urmeaza perioadei de referinta, in functie de categoria la care se incadreaza.
Se depune la ANAF.
5. Declaratia 100
Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
Se adreseaza contribuabililor carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile declarative si de plata pentru impozitele si taxele cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Declaratia 100 se depune lunar (pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare), trimestrial – de catre platitorii de impozit pe profit si de platitorii de impozit pe venitul microintreprinderilor – sau la alte termene, in functie de domeniul de activitate si de natura veniturilor obtinute.
Se depune la ANAF.
6. Declaratia 101
Declaratie privind impozitul pe profit
Se adreseaza platitorilor de impozit pe profit si este folosita pentru raportarea impozitului pe profit pentru anul anterior.
Declaratia 101 se depune anual, pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
Se depune la ANAF.
Cum te ajuta un soft ERP?
Un sistem integrat de tip ERP iti permite gestionarea activitatilor financiar-contabile intr-un mod mult mai eficient decat programele de contabilitate clasice sau metodele traditionale. Majoritatea inregistrarilor contabile sunt generate automat, iar accesul la datele si documentele care te intereseaza se realizeaza imediat.
Prin solutiiile SeniorERP si SeniorXRP, Senior Software ofera sustinerea necesara in demersurile declarative si operationale.Ce obtii cu sistemele de tip ERP de la Senior Software:
- Costuri reduse
- Acces imediat la informatiile companiei
- Acuratete crescuta a datelor
- Calcule realizate in mod automat
- Transparenta completa asupra operatiunilor
- Economii majore de timp
- Actualizari de la distanta
- Operarea imediata a modificarilor de conformare
- Rapoarte si documente conforme
- Fluxuri contabile fluidizate
- Eliminarea erorilor si intarzierilor
- Eliminarea riscului de sanctionare contraventionala
Afla care este solutia potrivita afacerii tale! Solicita o prezentare online!
Ce iti ofera in plus sistemele ERP de la Senior Software
-
Sunt usor de utilizat si personalizat, flexibile si cu know how-ul incorporat a peste 400 de implementari
-
Sunt prevazute cu functionalitati moderne pentru zona de contabilitate
-
Structura planului de conturi este definita in concordanta cu legislatia contabila din Romania
-
Toate notele contabile sunt generate automat, pe baza formularelor predefinite in sistem
-
Utilizatorii pot genera rapoartele si declaratii fiscale, direct din sistem , care ulterior pot fi incarcate pe site-ul ANAF
-
Atat in SeniorERP, cat si in SeniorXRP poti seta alerte si notificari , pentru a te conforma calendarului de obligatii fiscale ANAF
Mai mult, cu Senior CloudBridge, solutia in Cloud de gestionare centralizata a statiilor de lucru ale utilizatorilor sistemului ERP, actualizarile sunt realizate cu usurinta de la distanta, fara sa fie necesare intreruperi de activitate.
SeniorERP
SeniorERP este un sistem ERP 100% romanesc cu rezultate imediate si implementare rapida, perfect adaptat legislatiei financiar-contabile si care se pliaza usor pe particularitatilor afacerilor locale. Noua versiune SeniorERP este optimizata pentru lucrul la distanta, formularele si declaratiile putand fi completate si depuse de utilizator de oriunde s-ar afla.
Ce declaratii poti genera: Direct din SeniorERP, poti genera Declaratiile 300, 390, 394 si Intrastat, acestea avand si functii de: calcul automat, editare, validare, export XML, export PDF.
- Accesul la informatiile din sistem este securizat si se face in functie de rolul de utilizator prestabilitat in cadrul companiei.
- Zona financiar-contabila este integrata perfect cu zona operationala.
- Ai vizibilitate completa asupra operatiunilor financiar-contabile.
- Cresti acuratetea datelor legate de plati si incasari.
- Rapoartele si declaratiile pot fi realizate printr-o simpla apasare de buton, direct in SeniorERP.
SeniorXRP
SeniorXRP este un sistem ERP web-based pentru gestionarea de fluxuri si operatiuni complexe, dispunand de functionalitati extinse de ERP, WMS, CRM, gestionare documente, portal B2B, toate intr-o singura platforma de ultima generatie.
Ce declaratii poti genera: Direct din SeniorXRP, poti genera Declaratiile 100, 101, 300, 390, 394 si Intrastat, acestea avand si functii de: calcul automat, editare, validare, export XML, export PDF sau semnare PDF.
- Operatiunile contabile ale organizatiei, pentru toate filialele si punctele de lucru, sunt gestionate integrat.
- Interfata este extrem de intuitiva, nefiind necesare cunostinte tehnice pentru utilizarea sistemului.
- Fluxurile de lucru sunt configurabile pentru a corespunde procedurilor specifice organizatiei.
- Dispune de functii de validare a informatiilor si calcul automat pentru diferiti indicatori.
- Asigura corectitudinea datelor financiar-contabile si tine evidenta fiecarei inregistrari facute in sistem, cu toate detaliile aferente.
- Navigarea catre documentele sursa ale inregistrarilor contabile se face cu un singur click.
- Posibilitate de creare template-uri pentru tranzactii recurente si planificare dupa un program predefinit.
- Optiuni multi-valuta pentru tranzactii si generare rapoarte.




