Ce este comertul electronic de tip B2C?
Home » E-commerce – Un magazin online asa cum vrei tu, care vinde din prima zi » B2C ce inseamna?
- B2C ce inseamna si in ce consta un site de vanzari B2C?
- Cum functioneaza un portal de vanzari business-to-consumer?
- Ce avantaje ofera un magazin online la cheie integrat cu ERP?
Acestea sunt cateva dintre aspectele abordate in acest articol. Pe langa aceste informatii, in urmatoarele randuri sunt prezentate si cateva exemple de platforme ecommerce din Romania, impreuna cu rezultatele obtinute de catre companiile ce folosesc un site de vanzari B2C modern.
Comert online B2C. Afla mai multe despre platforma ecommerce B2C Romania de la Senior Software!
B2C ce inseamna?
Ce inseamna comertul electronic B2C sau comertul online (Business to Consumer E-commerce)?
Ce inseamna B2C? Business to Consumer – acronim B2C
Cum functioneaza un magazin online B2C?
Despre B2C e-commerce
Care sunt avantajele oferite de o platforma e-commerce B2C in comertul online?
Platforma ecommerce B2C poate fi accesata de oriunde exista conexiune la internet si de pe orice tip de dispozitiv: desktop, laptop, tableta sau telefon.
Afla mai multe detalii despre platforma de vanzari online B2C
B2C meaning
Business to Consumer meaning
What is B2C ecommerce?
What is Business to Consumer ecommerce – B2C definition
Vanzari B2C – definitie
Vanzari B2C ce inseamna
Comertul electronic Business to Consumer este definit ca fiind activitatea de cumparare si vanzare de bunuri si servicii prin intermediul internetului. Astfel, in comertul electronic B2C, companiile isi vand produsele si /sau serviciile direct catre clientii finali. Clientii de comert electronic B2C pot face achizitii de pe orice dispozitiv cu acces la internet, iar tranzactiile B2C sunt efectuate digital, ceea ce simplifica procesul de cumparare.
Prin urmare, obiectivul companiilor de comert electronic Business to Consumer este de a permite clientilor sa achizitioneze orice isi doresc, oricand, de oriunde, folosind orice tip de dispozitiv digital.
Platforma e-commerce – vanzari online
Prin intermediul unui magazin online pot fi vandute atat bunuri de larg consum, cat si servicii, cum ar fi abonamente de telefonie sau pachete turistice.
Mai mult decat atat, pe langa magazinele online uzuale mai exista si alte tipuri de platforme e-commerce pentru vanzari online B2C (de comert electronic Business to Consumer), precum: platforme marketplace – site-uri care aduc in acelasi loc vanzatori si cumparatori (Trada.ro), portaluri care ofera in mod integrat servicii si continut, site-uri specializate in oferirea de continut (video, muzica, stiri) sau specializate pe anumite servicii.
Marketing B2C pentru comertul electronic
Business to Consumer marketing
Marketingul business-to-consumer sau marketingul B2C, se refera la tehnicile si strategiile utilizate de o companie pentru a-si promova si vinde produsele sau serviciile catre clientul final. Spre deosebire de clientii B2B, deciziile de cumparare ale clientilor B2C sunt predominant emotionale, in general, consumatorii cautand bunuri si servicii pe baza unei nevoi imediate si facand achizitii mai rapide.
Astfel, o strategie de marketing B2C de succes pentru comertul electronic declanseaza de obicei reactii sau raspunsuri emotionale, prin evidentierea beneficiilor sau avantajelor care pot fi obtinute de catre consumatorul final in urma utilizarii produsului sau serviciului ales.
Platforma e-commerce B2C – integrare cu ERP
Platforma de comert online integrata cu sistemul ERP (Enterprise Resource Planning)
- Toate comenzile plasate prin intermediul magazinului online ajung direct in ERP
- Preturile stabilite in ERP sunt disponibile si in platforma de comert online
- Stocurile produselor pot fi vizualizate de catre clienti direct din magazinul online
- Informatiile despre clienti, oferite de acestia la inregistrarea in platforma magazinului online, sunt transferate automat catre sistemul de la sediul central
E-commerce ERP pentru platforme de vanzari online
- Comenzile clientilor din platforma de vanzari online ajung direct in sistemul software ERP, iar pe baza lor sunt generate automat documentele ulterioare, precum: avize, facturi etc. Astfel, comenzile sunt procesate mult mai rapid si ajung la clienti intr-un timp mai scurt.
- Multe dintre procesele operationale sunt automatizate, iar necesarul de personal si costurile aferente vor fi mai mici, la fel si posibilitatea de aparitie a erorilor.
- Acuratetea informatiilor este mai ridicata, avand in vedere ca atat preturile cat si stocurile din platforma de vanzari online sunt actualizate in timp real si sincronizate cu cele din ERP.
Magazin online la cheie – exemplu de platforma e-commerce B2C Romania
Platforma ecommerce Romania – magazin online de vanzari B2C
Senior Software pune la dispozitia companiilor o platforma e-commerce de vanzari B2C, accesibila de pe orice dispozitiv digital si usor de personalizat.
Platforma ecommerce Senior Software Romania pentru magazine online de vanzari B2C ajuta la simplificarea proceselor din companie si ofera instrumentele necesare pentru obtinerea performantelor dorite in vanzari.
Atuurile pe care platforma ecommerce B2C de la Senior Software le ofera sunt: design modern, promovare eficienta si expunere detaliata a intregului portofoliu de produse, precum si o navigare usoara care asigura clientilor experiente placute de cumparare.

S-a triplat numarul de vanzari pe zona de online deoarece avem o mai buna vizibilitate pe piata si posibilitati variate de promovare. In prezent, avem comenzi din toata tara, o legatura mai stransa cu clientii si informatii transmise fara erori. Se pastreaza istoricul cosului, iar daca o comanda nu este finalizata, dupa o perioada i se reaminteste clientului. In plus, putem face si recomandari orientate dupa preferintele acestora, pe baza istoricului de comenzi.
Dinu Maravela

S-a triplat numarul de vanzari pe zona de online deoarece avem o mai buna vizibilitate pe piata si posibilitati variate de promovare. In prezent, avem comenzi din toata tara, o legatura mai stransa cu clientii si informatii transmise fara erori. Se pastreaza istoricul cosului, iar daca o comanda nu este finalizata, dupa o perioada i se reaminteste clientului. In plus, putem face si recomandari orientate dupa preferintele acestora, pe baza istoricului de comenzi.