Identificarea eficienta a problemelor operationale din Supply Chain – Actiuni imediate pentru companii

identificarea-eficienta-a-problemelor-operationale-din-supply-chain-cu-wms-erp-tms
Articol scris de Dr. Ec. George Ogrinja – Director Supply Chain, Profesor asociat Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica, ASE Bucuresti.
Daca in articolul anterior am discutat despre etapele de elaborare a strategiei unui SC rezilient, astazi vorbim despre cum putem identifica in mod eficient problemele operationale care provoaca disfunctionalitati, amenintari sau vulnerabilitati, precum si actiuni imediate pe care le putem realiza.
FOTO-PROFIL-ogrinja-articole-v2

In etapa de identificare eficienta a provocarilor, vom colecta intr-un registru al problemelor operationale informatiile necesare pentru identificarea disfunctionalitatilor, amenintarilor si vulnerabilitatilor din Supply Chain (SC).

Registrul cu probleme operationale - evidenta cu wms tms si erp

Registrul cu probleme operationale

Pentru definirea corecta a unei probleme operationale trebuie sa tinem seama de urmatoarele categorii de informatii:

  • ID problema – numar / cod unic de identificare
  • Descriere problema – ce s-a intamplat sau are un potential mare sa se intample
  • Tip problema – disfunctionalitate / amenintare / vulnerabilitate
  • ID nume proces – de ex.: in ce proces SCOR s-a intamplat problema sau exista riscul de a se intampla
  • ID categorie problema – de ex.: Managementul relatiilor cu clientii, Aprovizionare, Managementul cererii si controlul stocurilor, Transport, Centre de distributie/E-fulfillment, etc.
  • ID departament – locul aparitiei problemei in structura organizationala a companiei, persoane afectate/grupuri de persoane
  • Data aparitie problema – exprimata calendaristic si nu prin generalitati
  • Sursa problema – cauze posibile ale problemei
  • Persoane afectate – grupuri de persoane / structuri organizationale
  • Persoana care identifica problema – nume si functie persoana care a sesizat evenimentul
  • Persoana responsabila – nume si functie persoana responsabila pentru initierea actiunilor de redresare
  • Grad de impact – evaluat dupa amploarea problemei si consecintele ei
  • Valoare impact – se poate completa in pasii urmatori de evaluare a riscurilor
  • Probablitate / frecventa de aparitie – se poate completa in pasii urmatori la evaluarea riscurilor
  • Nivel prioritate tratare problema – stabilit dupa diverse criterii precum timpul de raspuns
  • ID Risc asociat – referire la o lista de alte evenimente secundare cu potential de risc, asociate riscului principal
  • ID Departament asociat – referire la structura companiei expusa riscului asociat
  • Cost management risc – costuri aferente activitatilor de gestionare a riscului
  • Actiuni de rezolvare – actiuni intreprinse pentru redresarea situatiei, rezultate obtinute
  • ID Eveniment urmator – in cazul in care descrierea problemei se face printr-o secventa de evenimente
  • Alte informatii – detalii pentru documentarea problemei obtinute prin tehnica interviurilor

Automatizare si eficienta in SCM

Afla cum te pot ajuta sistemele integrate pentru gestiunea afacerii de la Senior Software sa treci peste noile provocari din zona de SCM!

Aprovizionare si ofertare: Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

WMS pentru distributie si livrare – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

Distributie si livrare – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

Planificare si control stocuri – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

Digitalizare – Actiuni imediate pentru gestionarea vulnerabilitatilor

Vizibilitate interna, intre departamentele companiei, si externa, intre partenerii SC

Extinderea accesului in sistemele IT & Software la informatii actualizate in timp real va permite:

Adaptabilitate, Flexibilitate – Agilitate

Activitatile de relocare rapida a activelor logistice si a stocurilor, precum si dezechilibrele dintre cerere si oferta au fost accelerate de provocarile aduse de pandemie. Astfel, sunt necesare instrumente IT moderne de analiza si fundamentare a deciziilor de aprovizionare, managementul cererii si controlul stocurilor.

Agilitatea asigura unui Supply Chain viteza de reactie rapida la schimbarile dinamice ale cerintelor de consum.

In plus, adaptabilitatea si flexibilitatea trebuie sa fie pe primul loc pentru gestionarea eficienta a momentelor volatile si reducerea vulnerabilitatilor unui Supply Chain.

Investitii in sisteme software performante, de incredere

Alegeti solutii IT&Software integrate, adaptate in functie de nevoile specifice ale businessului dumneavoastra!

Ai citit Articolul 4 din Seria “Noua normalitate in pandemie”

Aceasta serie este formata din patru articole ce prezinta cateva strategii eficiente de adaptare a supply chain-ului la “noua normalitate”. Daca doresti sa citesti articolele anterioare, apasa butonul de mai jos.

Identificarea eficienta a problemelor operationale din Supply Chain – Actiuni imediate pentru companii