Top 5 cele mai intalnite probleme in planificarea bugetelor

Top 5 cele mai intalnite probleme in planificarea bugetelor

PROCES DE BUGETARE

Planificarea eficienta a bugetelor

Fie ca sunt tabele complicate in Excel sau borderouri interminabile, bugetele cuprind o cantitate mare de informatii si sunt realizate de oameni care au in general un program foarte incarcat, cu stiluri de lucru complet diferite. De aceea, procesul de planificare a bugetelor este de multe ori anevoios si mare consumator de timp.

Stabilirea bugetului pentru anul urmator este una dintre cele mai provocatoare sarcini pentru Directorii Financiari, mai ales in contextul economic actual.

In continuare, iti prezentam top 5 cele mai des intalnite probleme ce apar in planificarea bugetelor:

1. Cati manageri, atatea moduri de lucru

planificarea bugetelor cu sisteme software bugetare

Fiecare dintre noi are un stil de lucru logic si cu care se simte confortabil. Dar sistemul nostru personal poate parea haotic pentru cei alaturi de care muncim in fiecare zi.

2. Comunicam impreuna, ne intelegem separat

Comunicarea este un factor esential in planificarea bugetelor. Lipsa unui sistem integrat de management al bugetelor poate duce la aparitia unor disensiuni in echipa.

3. Bugete neintegrate, obiective neasumate

bugetare integrata cu solutii software erp bpm epm bi crm

Daca seful unui departament isi planifica extinderea cu 10 oameni a echipei, iar cheltuielile necesare nu sunt incluse in versiunea de buget pe care a trimis-o, aceasta situatie nu se va reflecta nici in bugetul general consolidat.

4. Prea multe fisiere, prea putina vizibilitate

bugetare KPI dashboard si cum masoara indicatorii de performanta

Una dintre principalele responsabilitati ale unui Director Financiar este realizarea bugetului general consolidat si prezentarea acestuia impreuna cu un set de concluzii conducerii companiei si celorlalte parti interesate precum actionarii si investitorii.

dintre CFO au nevoie de eficientizarea proceselor de bugetare generale pentru a putea reactiona mai rapid si mai eficient
0 %
dintre CFO se asteapta la cresterea gradului de adoptare a tehnologiilor digitale pana la sfarsitul urmatorului an
0 %
dintre CFO cred ca vor folosi mai multe instrumente de vizualizare a datelor si platforme digitale pentru a eficientiza procesul global de bugetare
0 %

* Sursa: McKinsey & Co

5. Timp insuficient sau proces ineficient?

planificare bugete cu solutii software epm bpm erp bi

Imbunatatirea modului de planificare a bugetului este un lucru esential pentru orice companie, iar un pas important in acest sens este identificarea cauzelor problemelor si rezolvarea lor.

Top 5 cele mai intalnite probleme in planificarea bugetelor