Consultanta logistica

Servicii de audit si consultanta pentru optimizarea activitatilor logistice

Reducere timpi operationali | Vizibilitate completa | Optimizare resurse si echipamente

Servicii

De ce sa apelezi la serviciul de audit logistic de la Senior Software?

O echipa de consultanta specializata in logistica poate efectua o analiza detaliata a tuturor operatiunilor desfasurate in depozit, identificand punctele slabe din organizare si sugerand cele mai potrivite locatii pentru fiecare categorie de produs.

Senior Software ofera servicii de consultanta logistica, prin intermediul carora vei beneficia de:

Audit logistic

Principalele elemente analizate in cadrul procesului de audit si consultanta logistica

Serviciile de audit logistic au ca scop identificarea oportunitatilor de optimizare si a eventualelor riscuri operationale, in vederea cresterii eficientei, reducerii costurilor si imbunatatirii performantei generale a lantului de aprovizionare. Asadar, procesul de audit logistic include analiza urmatoarelor categorii cheie din cadrul companiei tale:

Managementul locatiilor
sistem wms pentru industrii distributie 5
Echipa de consultanta va analiza aspectele esentiale ale managementului locatiilor logistice, precum:
  • Alegerea unui depozit adecvat ca si suprafata si asezare, pentru optimizarea costurilor
  • Consultanta pentru construirea unui depozit de la 0, layout depozit, fluxuri, forma, asezare
  • Analiza capacitatii de incarcare a depozitului
  • Alegerea celor mai bune solutii de asesare a rafturilor pe orizontala / verticala
  • Consultanta privind utilajele si echipamentele din depozit
  • Recomandari privind furnizorii de rafturi, echipamente, infoliatoare etc.
  • Dimensionarea optima a locatiilor si asezarea optima a produselor in locatii
Managementul informatiilor
managementul informatiilor in depozite
Prin gestionarea eficienta si in timp real a tuturor operatiunilor legate de miscarea marfurilor, precum si prin eliminarea costurilor ascunse, companiile isi pot imbunatati performanta operationala prin:
  • Analiza detaliata a stocurilor din cadrul depozitului
  • Calculul costurilor pe fiecare tip de operatiune
  • Consultanta pentru alegerea sistemelor software de tip WMS, TMS, POD, Livrari
  • Alegere si utilizare KPI potriviti pentru obiectivele companiei
  • Rapoarte operationale
Managementul angajatilor
managementul angajatilor in depozit audit logistic
O abordare strategica si eficienta in consultana logistica implica si definirea clara a responsabilitatilor personalului si optimizarea resurselor umane. In acest mod, companiile care apeleaza la serviciile de audit logitic vor beneficia de:
  • Stabilirea necesarului de personal pe categorii si fluxuri
  • Consultanta privind calificarile personalului din depozit
  • Definirea organigramei si a responsabilitatilor pentru fiecare post
  • Impartirea angajatilor pe operatiuni
  • Calcularea necesarului de angajati in depozit, pe roluri, in functie de necesarul actual
  • Optimizarea costurilor cu alocarea de personal
Managementul fluxurilor
modificari in timp real realizate in aplicatia inventory
In urma unei analize detaliate a tuturor operatiunilor desfasurate in cadrul depozitului, organizatiile pot simplifica intregul flux de lucru, de la receptie si depozitare, pana la livrare si retururi, prin strategii personalizate, asigurand astfel un control sporit asupra proceselor logistice.
  • Alegerea strategiilor optime de Receptie, Asezare la raft, Picking, Livrare, in functie de specificul activitatii, al canalelor de vanzare, al tipologiei de produse etc.
  • Organizarea activitatilor de tip Inbound – receptia marfurilor
  • Organizarea activitatilor de tip Outbound – pregatirea livrarilor: picking, verificare, impachetare, consolidare, incarcare
  • Managementul retururilor
  • Managementul proceselor de asezare la raft, reaprovizionare, inventariere

Ce spun clientii

Vitacom poate procesa cu pana la 10 ori mai multe comenzi, cu ajutorul sistemului WMS

Gestiune depozit

Care sunt serviciile oferite in cadrul procesului de audit logistic?

Procesul de audit logistic acopera o gama extinsa de servicii specializate, menite sa eficientizeze fiecare etapa a lantului logistic, de la proiectarea depozitului pana la implementarea solutiilor automatizate si cresterea eficientei operationale.

Proiectarea si realizarea unui depozit nou implica o planificare atenta a spatiului, optimizarea fluxurilor operationale si definirea cerintelor logistice, pentru a asigura atat eficienta activitatii, cat si flexibilitatea necesara adaptarii la evolutia afacerii. Printre pasii esentiali se numara:

servicii-logistice-de-construire-depozit

Optimizarea layoutului depozitului are ca obiectiv principal eficientizarea operatiunilor si pregatirea infrastructurii pentru dezvoltari viitoare, adaptate cerintelor specifice ale beneficiarului. Layoutul definit include:

https://seniorsoftware.b-cdn.net/wp-content/uploads/2024/04/gestiunea-fortei-de-munca-din-depozit-prin-wms.webp

In cadrul procesului de audit logistic, companiile urmaresc optimizarea fluxurilor din depozit si utilizarea eficienta a spatiilor de stocare, in functie de datele operationale si de nivelul de dezvoltare previzionat. In acest context, sunt luate in considerare urmatoarele aspecte esentiale:

functionalitati management stocuri in sistemul wms 2024

Stabilirea numarului optim de angajati pentru fiecare zona operationala si definirea clara a responsabilitatilor, in concordanta cu cerintele specifice ale fluxurilor din depozit, stau la baza unei organizari eficiente a resurselor umane si a unei structuri operationale optimizate:

gestiunea fortei de munca din depozit prin wms

Prin utilizarea unui sistem de gestiune depozit, datele si comenzile sunt procesate corect inca din faza initiala, datorita unei abordari clare si personalizate, adaptate nevoilor logistice specifice fiecarui client.

analiza implementare wms

Sistemul de management al stocurilor si operatiunilor din depozit se adapteaza cu usurinta la specificul oricarui tip de afacere, permitand configurarea personalizata a fluxurilor de lucru, in functie de nevoile specifice ale companiei. Acesta asigura o gestionare eficienta si integrata a operatiunilor logistice, prin:

automatizare depozit cu sistem wms

Prin definirea clara a arhitecturii operationale si a echipamentelor necesare, solutia software asigura o dimensionare optima a resurselor si asigura desfasurarea eficienta si coerenta a proceselor logistice din depozit, prin:

echipamente-depozit

Pentru a sustine desfasurarea eficienta a operatiunilor logistice, serviciile 3PL ofera un nivel ridicat de flexibilitate si adaptabilitate la cerintele fiecarui client, prin solutii personalizate ce vizeaza:

servicii logistice 3pl 4pl

Creeaza un spatiu logistic performant, adaptat obiectivelor afacerii

Proiectarea si realizarea unui depozit nou implica o planificare atenta a spatiului, optimizarea fluxurilor operationale si definirea cerintelor logistice.

Functionalitati

„Identificarea produselor se face mult mai usor, am redus timpii de picking si am crescut numarul de comenzi procesate si productivitatea.” Adrian Buica, IT Manager Sano Vita
servicii-logistice-de-construire-depozit

Eficientizeaza spatiul de depozitare si creste productivitatea

Optimizarea layoutului depozitului are ca obiectiv principal eficientizarea operatiunilor si pregatirea infrastructurii pentru dezvoltari viitoare, adaptate cerintelor specifice ale beneficiarului.

Functionalitati

https://seniorsoftware.b-cdn.net/wp-content/uploads/2024/04/gestiunea-fortei-de-munca-din-depozit-prin-wms.webp

Optimizeaza amplasarea rafturilor pentru eficienta maxima

In cadrul procesului de audit logistic, companiile urmaresc optimizarea fluxurilor si utilizarea eficienta a spatiilor de stocare, in functie de de nivelul de dezvoltare previzionat.

Functionalitati

functionalitati management stocuri in sistemul wms 2024

Creste productivitatea angajatilor prin simplificarea fluxului de lucru

Stabilirea numarului optim de operatori si alocarea corecta a sarcinilor, in functie de cerintele fiecarui flux din depozit, contribuie la o structura operationala echilibrata si performanta.

Functionalitati

„WMS a permis reducerea, cu cel putin 30%, a timpului de pregatire comenzi. In anul urmator implementarii WMS, cam cu acelasi numar de angajati, am avut o cifra de afaceri cu 40% mai mare si tot atunci am crescut si profitul.” Ciprian Zeca, CFO – Light Candel Art
gestiunea fortei de munca din depozit prin wms

Planifica digitalizarea depozitului printr-o analiza completa

Cu un sistem de gestiune depozit, datele si comenzile sunt procesate corect inca din faza initiala, datorita unei abordari personalizate, adaptate nevoilor logistice specifice fiecarui client.

Functionalitati

analiza implementare wms

Asigura o gestionare eficienta si integrata a operatiunilor logistice

Sistemul de management al stocurilor se adapteaza la specificul oricarui tip de afacere, permitand configurarea personalizata a fluxurilor de lucru, in functie de nevoile specifice ale companiei.

Functionalitati

automatizare depozit cu sistem wms

Planifica echipamentele pentru eficienta operationala

Prin definirea clara a arhitecturii operationale si a echipamentelor necesare, solutia software asigura o dimensionare optima a resurselor si asigura desfasurarea eficienta a proceselor logistice.

Functionalitati

echipamente-depozit

Optimizeaza serviciile logistice 3PL si obtine control total

Pentru a sustine desfasurarea eficienta a operatiunilor logistice, serviciile 3PL ofera un nivel ridicat de flexibilitate si adaptabilitate la cerintele fiecarui client.

Functionalitati

servicii logistice 3pl 4pl

Indicatori cheie din depozit – analizati de catre specialistii in consultanta logistica

Cu o vasta experienta in managementul activitatilor de logistica, echipa de specialisti pusa la dispozitie de Senior Software va evalua performanta depozitului, cu scopul de a optimiza intreaga activitate logistica. Printre elementele relevante care vor fi luate in considerare in cadrul acestui proces de analiza se numara:
"Cu sistemele perfect conectate de la Senior Software, beneficiem de o trasabilitate mult mai buna, harta depozitului este mult mai clara, iar toate informatiile necesare sunt la un click distanta."
logo old team distribution pentru pagini site procese
Monica Dinu
Managing Partner

BENEFICII

Ce rezultate poti obtine apeland la serviciul de consultanta logistica?

Profitabilitatea unei companii este strans legata de folosirea inteligenta a resurselor, optimizarea activitatilor, accesul la informatii corecte, satisfactia clientilor si, nu in ultimul rand, de monitorizarea atenta si constanta a situatiei din depozit. Asadar, iata cateva moduri prin care serviciul de consultanta logistica contribuie la cresterea profitabilitatii:

Optimizarea spatiului

de depozitare si gestionarea eficienta a marfurilor.

Scaderea timpului

de integrare si pregatire a noului personal din depozit.

Organizarea si monitorizarea

resurselor umane si a activitatilor acestora.

Reducerea costurilor

operationale si imbunatatirea relatiilor cu clientii.

Cresterea productivitatii

angajatilor din depozit prin eficientizarea proceselor.

Control si vizibilitate

asupra stocului si operatiunilor din spatiul logistic.

Facilitarea procesului

de implementare a unui sistem pentru depozit

Vizibilitate

asupra costurilor si valorificarea informatiilor despre depozitare.

Esti pregatit sa ne cunoastem?

solicita o intalnire cu un consultant senior software dec 2022

Esti pregatit sa ne cunoastem?

Noutati

Studii de caz si articole utile

Video: Spy Shop a redus cu 80% timpii de picking si dezvolta [...]

In zona de logistica, distribuitorul nu avea un sistem care sa permita urmarirea exacta a produselor si pierdea foarte mult timp cu identificarea marfurilor in depozit. Pe langa durata mare de procesare a comenzilor, compania se confrunta si cu dificultati cauzate de...

6-provocari-din-comertul-online-solutionate-cu-WMS-Ecommerce-optimizare-depozit-pentru-magazin-online bg

6 provocari din comertul online solutionate cu WMS pentru Ecommerce

Managementul depozitului este una dintre cele mai critice si complexe parti ale gestionarii afacerilor de Ecommerce. Acesta include urmarirea si monitorizarea comenzilor, expedierea, receptia si preluarea marfurilor, precum si alte activitati conexe. Pe masura ce comertul online creste si devine mai complex, gestionarea unui depozit poate genera multiple provocari

Servicii de consultanta logistica: auditul activitatilor din depozit