Consultanta logistica
Servicii de audit si consultanta pentru optimizarea activitatilor logistice
Servicii
De ce sa apelezi la serviciul de audit logistic de la Senior Software?
O echipa de consultanta specializata in logistica poate efectua o analiza detaliata a tuturor operatiunilor desfasurate in depozit, identificand punctele slabe din organizare si sugerand cele mai potrivite locatii pentru fiecare categorie de produs.
Senior Software ofera servicii de consultanta logistica, prin intermediul carora vei beneficia de:
- Analiza detaliata a tuturor operatiunilor din depozit
- O mai buna organizare a depozitului
- Modalitati optime pentru dimensionarea resurselor
- Reducerea costurilor operationale
- Imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu partenerii
Audit logistic
Principalele elemente analizate in cadrul procesului de audit si consultanta logistica
Serviciile de audit logistic au ca scop identificarea oportunitatilor de optimizare si a eventualelor riscuri operationale, in vederea cresterii eficientei, reducerii costurilor si imbunatatirii performantei generale a lantului de aprovizionare. Asadar, procesul de audit logistic include analiza urmatoarelor categorii cheie din cadrul companiei tale:
- Managementul locatiilor
- Managementul informatiilor
- Managementul angajatilor
- Managementul fluxurilor

- Alegerea unui depozit adecvat ca si suprafata si asezare, pentru optimizarea costurilor
- Consultanta pentru construirea unui depozit de la 0, layout depozit, fluxuri, forma, asezare
- Analiza capacitatii de incarcare a depozitului
- Alegerea celor mai bune solutii de asesare a rafturilor pe orizontala / verticala
- Consultanta privind utilajele si echipamentele din depozit
- Recomandari privind furnizorii de rafturi, echipamente, infoliatoare etc.
- Dimensionarea optima a locatiilor si asezarea optima a produselor in locatii

- Analiza detaliata a stocurilor din cadrul depozitului
- Calculul costurilor pe fiecare tip de operatiune
- Consultanta pentru alegerea sistemelor software de tip WMS, TMS, POD, Livrari
- Alegere si utilizare KPI potriviti pentru obiectivele companiei
- Rapoarte operationale

- Stabilirea necesarului de personal pe categorii si fluxuri
- Consultanta privind calificarile personalului din depozit
- Definirea organigramei si a responsabilitatilor pentru fiecare post
- Impartirea angajatilor pe operatiuni
- Calcularea necesarului de angajati in depozit, pe roluri, in functie de necesarul actual
- Optimizarea costurilor cu alocarea de personal

- Alegerea strategiilor optime de Receptie, Asezare la raft, Picking, Livrare, in functie de specificul activitatii, al canalelor de vanzare, al tipologiei de produse etc.
- Organizarea activitatilor de tip Inbound – receptia marfurilor
- Organizarea activitatilor de tip Outbound – pregatirea livrarilor: picking, verificare, impachetare, consolidare, incarcare
- Managementul retururilor
- Managementul proceselor de asezare la raft, reaprovizionare, inventariere
Ce spun clientii
Vitacom poate procesa cu pana la 10 ori mai multe comenzi, cu ajutorul sistemului WMS

WMS este un sistem care este utilizat in toate activitatile logistice, cu ajutorul caruia avem un control si o precizie mare in toate aspectele legate de miscarea marfurilor, iar in cazul aparitiei unor erori acestea pot fi identificate rapid. Pot spune ca avem un control total.
Vasile Andrei Vita
Gestiune depozit
Care sunt serviciile oferite in cadrul procesului de audit logistic?
Procesul de audit logistic acopera o gama extinsa de servicii specializate, menite sa eficientizeze fiecare etapa a lantului logistic, de la proiectarea depozitului pana la implementarea solutiilor automatizate si cresterea eficientei operationale.
Proiectarea si realizarea unui depozit nou implica o planificare atenta a spatiului, optimizarea fluxurilor operationale si definirea cerintelor logistice, pentru a asigura atat eficienta activitatii, cat si flexibilitatea necesara adaptarii la evolutia afacerii. Printre pasii esentiali se numara:
- Stabilirea formei, dimensiunilor si a modului de asezare a marfurilor, in functie de spatiul disponibil
- Calcularea necesitatilor logistice, raportat la obiectivele stabilite si volumele estimate
- Determinarea inaltimii necesare a depozitului, a numarului de rampe de incarcare / descarcare si a altor parametri tehnici
- Definirea proceselor de receptie, depozitare, picking si livrare, adaptate tipului de marfa si cerintelor clientilor
Optimizarea layoutului depozitului are ca obiectiv principal eficientizarea operatiunilor si pregatirea infrastructurii pentru dezvoltari viitoare, adaptate cerintelor specifice ale beneficiarului. Layoutul definit include:
- Detalii privind fluxurile operationale
- Cai de acces si spatii operationale optimizate
- Fluxuri adaptate in functie de datele specifice ale beneficiarului
- Upgrade-uri planificate pentru fazele urmatoare de dezvoltare
- Flux interoperational bazat pe o automatizare esentiala
- Calculul capacitatilor de stocare pe fiecare arienteroperational bazat pe o automatizare esentiala
- Recomandari privind furnizorii potriviti
In cadrul procesului de audit logistic, companiile urmaresc optimizarea fluxurilor din depozit si utilizarea eficienta a spatiilor de stocare, in functie de datele operationale si de nivelul de dezvoltare previzionat. In acest context, sunt luate in considerare urmatoarele aspecte esentiale:
- Distributia SKU-urilor per nivelul de rulaj
- Divizarea paletilor procentual pe criterii precum inaltime, greutate si dimensiuni
- Clasificarea paletilor in categorii distincte: full si mix products
- Alocarea automata a stocului conform regulilor de livrare IKA
- Aplicarea regulilor avansate de descarcare a gestiunii: FIFO / FEFO
- Configurarea rafturilor in functie de tipologia marfurilor
Stabilirea numarului optim de angajati pentru fiecare zona operationala si definirea clara a responsabilitatilor, in concordanta cu cerintele specifice ale fluxurilor din depozit, stau la baza unei organizari eficiente a resurselor umane si a unei structuri operationale optimizate:
- Organigrama in functie de: receptia, separarea, colectarea comenzilor, reaprovizionarea, expedierea (receiving, put-away, order picking, replenishment, shipping) – propunere solutii de optimizare a activitatilor si modui de lucru
- Propunere numar de operatori per activitati, conform datelor analizate
- Propunere oganigrama in functie de operatiunile din depozit
- Stabilire fise post pe fiecare activitate / operator din depozit
Prin utilizarea unui sistem de gestiune depozit, datele si comenzile sunt procesate corect inca din faza initiala, datorita unei abordari clare si personalizate, adaptate nevoilor logistice specifice fiecarui client.
- Analiza tuturor datelor furnizate de beneficiar, precum si a celor obtinute in urma vizitelor efectuate pe teren
- Procesarea informatiilor de intrare si a fluxului operational existent, in baza carora se stabilesc pasii urmatori ai procesului de dezvoltare
- Evaluarea modului de operare manuala / automata si descrierea pe flux operational (receptie, put away, depozitare, picking, replenishment, verificare, etichetare, ambalare finala si livrare
- Optimizarea proceselor de pregatire a comenzilor prin proiectarea unui flux de lucru adaptat specificului fiecarei afaceri
Sistemul de management al stocurilor si operatiunilor din depozit se adapteaza cu usurinta la specificul oricarui tip de afacere, permitand configurarea personalizata a fluxurilor de lucru, in functie de nevoile specifice ale companiei. Acesta asigura o gestionare eficienta si integrata a operatiunilor logistice, prin:
- Optimizarea fluxului operational pe baza analizei detaliate a datelor furnizate de beneficiar
- Analiza si definirea traseului produselor in depozit, pentru o organizare coerenta si eficienta a spatiului
- Documentarea completa a fluxului de lucru si a echipamentelor necesare pentru desfasurarea operatiunilor
- Procesarea tuturor datelor de intrare si a fluxului operational existent, pe baza carora se vor realiza urmatorii pasi de dezvoltare
Prin definirea clara a arhitecturii operationale si a echipamentelor necesare, solutia software asigura o dimensionare optima a resurselor si asigura desfasurarea eficienta si coerenta a proceselor logistice din depozit, prin:
- Configurarea solutiei tehnice: descrierea detaliata a proceselor, activitatilor si echipamentelor propuse
- Definirea resurselor necesare depozitului (echipamente si operatori)
- Propunere echipamente, conform datelor analizate
- Propunere numar operatori / activitate, conform datelor analizate
- Recomandare furnizori in functie de cerintele tehnice si operationale
Pentru a sustine desfasurarea eficienta a operatiunilor logistice, serviciile 3PL ofera un nivel ridicat de flexibilitate si adaptabilitate la cerintele fiecarui client, prin solutii personalizate ce vizeaza:
- Analiza detaliata a operatiunilor si fluxurilor logistice
- Evaluarea costurilor si amortizarea echipamentelor pe fiecare operatiune
- Analiza costurilor per operator si per activitate desfasurata
- Elaborarea de oferte personalizate pentru activitati logistice (tarife per activitate, tarife de depozitare)
- Adaptarea activitatilor de tip 3PL pentru a deservi specificul fiecarui client
- Dimensionarea corecta a nevoilor de picking, livrare si depozitare specifice
- Alcatuirea matricei de preturi in functie de tipul de client caruia ii sunt oferite servicii 3PL
Creeaza un spatiu logistic performant, adaptat obiectivelor afacerii
Proiectarea si realizarea unui depozit nou implica o planificare atenta a spatiului, optimizarea fluxurilor operationale si definirea cerintelor logistice.
Functionalitati
- Stabilirea formei, dimensiunilor si a modului de asezare a marfurilor
- Calcularea necesitatilor logistice, raportat la obiectivele stabilite
- Definirea proceselor de receptie, depozitare, picking si livrare
- Determinarea inaltimii necesare a depozitului, a numarului de rampe etc.
Eficientizeaza spatiul de depozitare si creste productivitatea
Optimizarea layoutului depozitului are ca obiectiv principal eficientizarea operatiunilor si pregatirea infrastructurii pentru dezvoltari viitoare, adaptate cerintelor specifice ale beneficiarului.
Functionalitati
- Analiza si configurarea fluxurilor operationale
- Optimizarea cailor de acces si a spatiilor functionale
- Adaptarea fluxurilor in functie de datele beneficiarului
- Planificarea upgrade-urilor pentru etapele urmatoare
- Automatizarea proceselor si a fluxurilor interoperationale
- Calculul capacitatilor de stocare pe fiecare arie
- Recomandarea furnizorilor potriviti
Optimizeaza amplasarea rafturilor pentru eficienta maxima
Functionalitati
- Divizarea paletilor procentual pe criterii (inaltime, greutate, dimensiuni)
- Clasificarea paletilor in categorii distincte (full si mix products)
- Distributia SKU-urilor per nivelul de rulaj
- Alocarea automata a stocului conform regulilor de livrare IKA
- Aplicarea regulilor avansate de descarcare a gestiunii: FIFO / FEFO
- Configurarea rafturilor in functie de tipologia marfurilor
Creste productivitatea angajatilor prin simplificarea fluxului de lucru
Functionalitati
- Stabilirea numarului optim de operatori per activitate
- Definirea organigramei in functie de procesele din depozit
- Alocarea clara a responsabilitatilor pe roluri si activitati
- Crearea fiselor de post pentru fiecare operator
Planifica digitalizarea depozitului printr-o analiza completa
Cu un sistem de gestiune depozit, datele si comenzile sunt procesate corect inca din faza initiala, datorita unei abordari personalizate, adaptate nevoilor logistice specifice fiecarui client.
Functionalitati
- Analiza datelor si a proceselor furnizate de beneficiar
- Evaluarea fluxului operational existent si a nivelului de automatizare
- Proiectarea unui flux de lucru adaptat specificului afacerii
- Definirea proceselor operationale (receptie, put-away, picking etc.)
- Identificarea oportunitatilor de integrare cu alte sisteme ERP
- Testarea si validarea fluxurilor propuse in scenarii operationale reale
Asigura o gestionare eficienta si integrata a operatiunilor logistice
Sistemul de management al stocurilor se adapteaza la specificul oricarui tip de afacere, permitand configurarea personalizata a fluxurilor de lucru, in functie de nevoile specifice ale companiei.
Functionalitati
- Optimizarea fluxului operational pe baza analizei detaliate a datelor
- Definirea traseului produselor in depozit
- Documentarea completa a fluxului de lucru si a echipamentelor necesare
- Procesarea tuturor datelor de intrare si a fluxului operational existent
- Monitorizarea fluxurilor prin indicatori de performanta operationala
- Ajustarea continua a proceselor pe baza datelor colectate
Planifica echipamentele pentru eficienta operationala
Prin definirea clara a arhitecturii operationale si a echipamentelor necesare, solutia software asigura o dimensionare optima a resurselor si asigura desfasurarea eficienta a proceselor logistice.
Functionalitati
- Definirea resurselor necesare depozitului (echipamente si operatori)
- Propunerea echipamentelor in functie de datele analizate
- Configurarea solutiei tehnice (procese, activitati, fluxuri)
- Stabilirea numarului de operatori per activitate, pe baza analizei datelor
- Recomandarea furnizorilor in functie de cerintele tehnice si operationale
- Evaluarea performantelor si a necesarului de mentenanta pentru echipamente
Optimizeaza serviciile logistice 3PL si obtine control total
Pentru a sustine desfasurarea eficienta a operatiunilor logistice, serviciile 3PL ofera un nivel ridicat de flexibilitate si adaptabilitate la cerintele fiecarui client.
Functionalitati
- Analiza detaliata a operatiunilor si fluxurilor logistice
- Evaluarea costurilor si amortizarea echipamentelor pe fiecare operatiune
- Elaborarea ofertelor personalizate pentru activitati logistice
- Analiza costurilor per operator si per activitate desfasurata
- Adaptarea activitatilor 3PL la specificul fiecarui client
- Dimensionarea nevoilor de picking, livrare si depozitare
- Alcatuirea matricei de preturi in functie de tipul de client
- Monitorizarea performantelor si generarea rapoartelor specifice 3PL
Indicatori cheie din depozit – analizati de catre specialistii in consultanta logistica
- Linii pregatite pe ora / user
- Bucati / paleti pregatiti pe ora / user
- Paleti in / paleti out intr-o perioada de timp
- Comenzi de livrare procesate pe zi / luna / an
- Returnari din totalul livrarilor efectuate
- Comenzi pregatite pe ora / user
- Numar mediu de paleti depozitati pe zi
- Procent produse out-of-stock din total articole
- Analiza ABC pentru clasificarea stocurilor
- Capacitate de umplere a depozitului
BENEFICII
Ce rezultate poti obtine apeland la serviciul de consultanta logistica?
Profitabilitatea unei companii este strans legata de folosirea inteligenta a resurselor, optimizarea activitatilor, accesul la informatii corecte, satisfactia clientilor si, nu in ultimul rand, de monitorizarea atenta si constanta a situatiei din depozit. Asadar, iata cateva moduri prin care serviciul de consultanta logistica contribuie la cresterea profitabilitatii:
Optimizarea spatiului
Scaderea timpului
Organizarea si monitorizarea
Reducerea costurilor
Cresterea productivitatii
Control si vizibilitate
Facilitarea procesului
Vizibilitate
Esti pregatit sa ne cunoastem?
Noutati
Studii de caz si articole utile
Video: Spy Shop a redus cu 80% timpii de picking si dezvolta [...]
In zona de logistica, distribuitorul nu avea un sistem care sa permita urmarirea exacta a produselor si pierdea foarte mult timp cu identificarea marfurilor in depozit. Pe langa durata mare de procesare a comenzilor, compania se confrunta si cu dificultati cauzate de...

Instal Impex a redus cu 75% timpul pentru analiza si lansarea comenzilor de aprovizionare, a minimizat costurile de business si a imbunatatit vanzarile
Instal Impex, companie ce distribuie obiecte si instalatii sanitare si termice, a redus timpii de lucru si costurile de business, gestionand in mod eficient stocurile de marfa din cele 4 depozite si procesul de aprovizionare cu ajutorul sistemului Inventory

Distribuitorul Light Candel Art a optimizat activitatea logistica si a redus cu 30% timpul de pregatire comenzi
Light Candel Art a scazut considerabil timpul de preluare si pregatire comenzi, a organizat depozitele si a imbunatatit procesul decizional cu ajutorul sistemelor ERP, BI si WMS, puse la dispozitie de Senior Software. Datorita utilizarii acestor solutii perfect integrate, compania beneficiaza de un flux de lucru bine organizat si neintrerupt

6 provocari din comertul online solutionate cu WMS pentru Ecommerce
Managementul depozitului este una dintre cele mai critice si complexe parti ale gestionarii afacerilor de Ecommerce. Acesta include urmarirea si monitorizarea comenzilor, expedierea, receptia si preluarea marfurilor, precum si alte activitati conexe. Pe masura ce comertul online creste si devine mai complex, gestionarea unui depozit poate genera multiple provocari